Polecamy

Budownictwo specjalne Twoich marzeń

Czułość ISO w aparatach

Po jakim czasie pojawiają się usterki w telefonach. Czy warto przedłużać gwarancję?

Podczas zakupu nowego telefonu sprzedawcy często polecają przedłużenie gwarancji, aby zabezpieczyć się na wypadek ewentualnej usterki. Czy rzeczywiście jest to potrzebne? Odpowiadamy! 

Żywotność współczesnych smartfonów wydłuża się

 

Według serwisu CNBC cykl życia smartfonów w 2018 roku w Stanach Zjednoczonych wynosił 24,7 miesiąca. To oznacza, że użytkownicy nie czekają każdego roku na wymianę telefonu. Jeszcze ciekawiej wyglądają dane serwisu Kantar WorldPanel dla państw europejskich. Dla przykładu mieszkańcy Wielkiej Brytanii potrafią korzystać z jednego smartfona przez 28 miesięcy. Zwykle po tym czasie kończy się umowa z operatorem i pojawia się możliwość wyboru kolejnego smartfona. 

 

Przyczyną takiego stanu rzeczy są coraz lepsze technologie stosowane w telefonach. Usterek wynikających z eksploatacji smartfona jest na szczęście coraz mniej. Więcej na ich temat opowiemy jednak w dalszej części artykułu. W nowoczesnych telefonach mogą pojawiać się wady fabryczne, ale na szczęście jest ich wyjątkowo mało, a producenci tacy jak Apple błyskawicznie uruchamiają dedykowane programy naprawcze. 

 

Podobnego zdania są pracownicy wrocławskiego serwisu AppleFix. Ich zdaniem większość usterek w telefonach wynika z winy użytkownika. Najczęściej są one spowodowane upadkami z wysokości. Wówczas w takich telefonach jak iPhone XR konieczna jest kosztowna wymiana ekranu. Będąc odpowiednio ostrożnym można użytkować telefon przez wiele miesięcy bez najmniejszego problemu. 

serwis iPhone Wrocław

 

Jakie usterki telefonu mogą pojawić się w pierwszej kolejności? 

 

Użytkowanie smartfona zgodnie z zaleceniami producenta znacznie wydłuża jego żywotność. Niestety, ale nie przed wszystkimi problemami jesteśmy w stanie się uchronić. Najwięcej osób miewa problemy z baterią. W iPhone’ach 6S i nowszych stosowane są akumulatory litowo-jonowe. Ich żywotność jest określana w cyklach ładowania. 

 

Producent podaje, że po przekroczeniu 500 cykli ładowania oryginalna pojemność spada do 80%. Tym samym czas pracy ulega skróceniu. Prędzej, czy później należy odwiedzić serwis, ponieważ uszkodzona bateria uniemożliwia normalne korzystanie z urządzenia, a także może prowadzić do uszkodzenia ekranu, czy innych podzespołów. Po wykonaniu takiej naprawy telefon będzie działał bez najmniejszego problemu. 

 

W przypadku niewielkiej liczby wyświetlaczy OLED po pewnym czasie może pojawić się problem z wypaleniem wyświetlacza. Ta usterka objawia się nakładającymi się na obraz smugami. Na przednim panelu mogą pojawić się fragmenty stron internetowych, czy aplikacji. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana ekranu. W iPhone’ach XR nie ma takiego problemu, ponieważ ten model otrzymał panel LCD, a jak powszechnie wiadomo takie usterki tych paneli nie dotykają.  

Czy warto przedłużać gwarancję na smartfona? 

 

Posiadacze telefonów Apple nie mogą przedłużyć oryginalnej gwarancji producenta. Jednak sprzedawcy w sklepach kuszą dodatkowym okresem ochronnym. Rzeczywiście warto z niego skorzystać, ale pod pewnymi warunkami. Przed podpisaniem umowy dokładnie przeczytaj jakie warunki należy spełnić, aby skorzystać z opcji naprawy smartfona. Może zdarzyć się tak, że mimo wystąpienia uszkodzenia, sklep odmówi jego naprawy. 

 

Przydatne są ubezpieczenia smartfona przed nieszczęśliwymi wypadkami. Przykładowo, jeśli na ulicy ktoś przypadkiem wytrąci telefon z ręki i zostanie on uszkodzony, to w ramach takiej ochrony możesz liczyć na naprawę lub całkowicie nowe urządzenie. W niektórych przypadkach tyczy się to również wymiany ekranu w iPhonie XR, XS, czy XS Max. Po raz kolejny uczulamy, że warto doczytać umowę i dokładnie sprawdzić, czy będzie możliwe uzyskanie bezpłatnego wsparcia. 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Na co zwrócić uwagę wybierając suknie ślubne?

Wybranie eleganckiej sukni ślubnej wcale nie jest zadaniem takim prostym, jakby to mogło...

Technologia w służbie codzienności – jak...

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu prowadzenie domu, sprzątanie i gotowanie były niemal...

Zagrożenie z portali społecznościowych

Niemal jedna trzecia (30%) użytkowników portali społecznościowych udostępnia swoje posty...