Zamiana viaTOLL na e-TOLL. Sprawdź czy Ciebie dotyczy?
30 września br. system viaTOLL został wygaszony. Dla wielu kierowców wiąże się to z koniecznością przejścia do e-TOLL - elektronicznego systemu opłat za przejazdy płatnymi trasami. Sprawdź, czy Ciebie też dotyczy ten obowiązek.
1 października br. był końcowym terminem na przerejestrowanie się z viaTOLL do systemu e-TOLL, służącego do wygodnego rozliczania się z podróży płatnymi odcinkami dróg.
Ponieważ nie wszystkim przewoźnikom udało się już zacząć aktywnie korzystać z e-TOLL (z powodu braku czasu lub z przyczyn technicznych), czas przeznaczony na rozpoczęcie płacenia za pomocą tego elektronicznego systemu został przedłużony do 30 listopada. Do tej daty można uiszczać opłaty na dwa sposoby – poprzez elektroniczny system lub manualnie.
Już dziś sprawdź, czy Ciebie również obowiązuje przejście do nowego systemu i zamień viaTOLL na e-TOLL.
Kto powinien wybrać e-TOLL?
Przejście do e-TOLL to konieczność w przypadku pojazdów i zespołów pojazdów, które charakteryzuje masa całkowita wynosząca powyżej 3.5 tony. Do zmiany systemu płatności na elektroniczny zobligowani są także właściciele wszystkich autobusów – niezależnie od ich wielkości.
W przypadku niedopełnienia powyższego obowiązku, przewoźnikowi grozi kara grzywny.
Oto lista kategorii pojazdów, które muszą rozliczać się w e-TOLL:
1) samochody osobowe z przyczepą – gdy łączna masa pojazdu (liczona razem z przyczepą) wynosi więcej niż 3.5 tony,
2) samochody dostawcze o masie wynoszącej ponad 3.5 tony,
3) mikrobusy z przyczepą, o łącznej masie wynoszącej powyżej 3.5 tony, wyposażone w mniej niż 9 miejsc siedzących,
4) autobusy posiadające więcej niż 9 miejsc siedzących (niezależnie od masy),
5) autobusy z więcej niż 9 miejscami siedzącymi i przyczepą,
6) ciągniki siodłowe z naczepą lub bez naczepy – w obu wypadkach całkowita masa musi wynosić powyżej 3.5 tony,
7) ciągniki siodłowe z naczepą – o masie całkowitej wynoszącej ponad 12 ton,
8) samochody ciężarowe, których masa całkowita wynosi od 12 ton w górę,
9) samochody ciężarowe z przyczepą z dyszlem, ważące 12 i więcej ton.
Warto dodać, że powyższe przepisy nie dotyczą ciągników rolniczych.
Z jakich narzędzi można korzystać w e-TOLL?
Jeżeli chcesz stać się użytkownikiem e-TOLL, masz do wyboru 3 opcje.
- Najmniej praktyczną z nich jest rządowa aplikacja e-TOLL, której jedyną funkcją jest przesyłanie informacji do e-TOLL. Program dość łatwo rozłącza się z systemem e-TOLL – by zachowana została ciągłość przesyłu danych, muszą być spełnione liczne wymogi techniczne. Podczas łączenia się z e-TOLL nie można również korzystać z telefonu w innych celach.
- Przenośne urządzenie OBU – łatwo je przepiąć do innego pojazdu. Niestety może ono łatwo wypaść z gniazda diagnostycznego. Poza tym OBU oferują te same udogodnienia, co moduły ZSL.
- Instalowane w pojeździe urządzenie ZSL – zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, dające użytkownikowi najwięcej zysków.
Przejdź do e-TOLL
Aby mieć pewność, że wybierasz najwyższej jakości usługi e-TOLL, zdecyduj się na zakup lokalizatora ZSL od IKOL. To montowane w pojeździe urządzenie jest niezawodne i bezawaryjne – w przeciwieństwie do mobilnej rządowej aplikacji e-TOLL, w której napotkać można problemy z transmisją danych.
Lokalizatory ZSL:
1) to oryginalne urządzenia, stworzone przez certyfikowanego operatora e-TOLL, umożliwiające łatwe i wygodne dokonywanie opłat za przejazdy,
2) nie śledzą kierowcy – dzięki funkcji wyłączania transmisji danych e-TOLL za pomocą przycisku umieszczonego w mobilnej aplikacji IKOL Tracker,
3) wysyłają alerty zakłócenia transmisji danych – gdyby moduł ZSL z jakiegoś powodu nie mógł połączyć się z systemem e-TOLL – przyjdzie do Ciebie specjalny alert, który powiadomi Cię o zaistniałym problemie.
4) do obsługi tych urządzeń służy specjalna, dedykowana aplikacja IKOL Tracker. Dzięki niej można nie tylko zarządzać usługą e-TOLL, ale też zmieniać ustawienia lokalizatora, zgłaszać kradzież pojazdu, a nawet sprawdzać poziom paliwa (w przypadku modułów podłączanych do szyny CAN – będących idealnym wyborem dla osób zarządzających flotą pojazdów i chcących kontrolować pracę kierowców),
5) zostały wyposażone w pakiety monitoringu GPS –umożliwia to m.in. monitorowanie pojazdu w czasie rzeczywistym, sprawdzanie historii przebytych podróży, tworzenie raportów, ustawianie alarmów i wiele więcej,
6) można rozbudować ich funkcjonalność – dostępne są liczne usługi dodatkowe.
Jak widzisz, moduły ZSL to zawsze dobry wybór. Dzięki nim zyskasz nie tylko usługę e-TOLL, ale też wiele innych, niezwykle praktycznych możliwości.
Artykuł sponsorowany
Zobacz

Skuter elektryczny - czym kierować się przy...
Skutery elektryczne to doskonałe urządzenia przyszłości służące do przemieszczenia się...

Ładowarka samochodowa: jaką wybrać? Klasyczna...
Ładowarka samochodowa jest już niezbędnym elementem wyposażenia każdego kierowcy, nie tylko...

Dlaczego warto złomować samochody?
Dla wielu osób auto złom kojarzy się z gromadzeniem starych, zepsutych i powypadkowych...
Komentarze (0)