Inne

VR w świecie gier komputerowych

Rzeczywistość wirtualna, znana też jako virtual reality, to rozwiązanie, które znajduje dziś zastosowanie w coraz większej grupie branż. Nie dziwi więc to, że jedną z nich jest świat gier komputerowych. Technologie informatyczne pozwalają dziś na kreowanie sztucznej rzeczywistości, a więc wizji przestrzeni o multimedialnym charakterze. Dzięki temu możemy dziś liczyć na stworzenie komputerowych symulacji odnoszących się nie tylko do świata rzeczywistego, ale i świata science-fiction. Gry komputerowe, które bazują na narzędziach związanych z rzeczywistością wirtualną, mają dziś sporą szansę na zrewolucjonizowanie rynku. Już dziś możliwe jest przecież wykorzystywanie nie tylko bodźców wizualnych, ale i dźwiękowych, choć w przyszłości pewną rolę może również odgrywać nasz dotyk, a nawet zapach lub smak.

Odwiedź również: fantechnologii.pl

Rynek gier komputerowych zdaje sobie sprawę z tego, jakie są oczekiwania graczy i coraz częściej dysponuje narzędziami, dzięki którym jest im w stanie wyjść naprzeciw. Specjalnie przystosowane do tego okulary to dziś zaproszenie do zupełnie nowego świata. Oczywiście, trudno dziwić się, że rzeczywistość wirtualna nie jest jeszcze aż tak popularna, jak rozrywka w jej bardziej konwencjonalnym wydaniu. Wysokiej klasy gogle VR znajdują się już jednak w centrum zainteresowania wielu firm odpowiadających za promowanie sprzętu komputerowego. Dziś jednak mamy do czynienia z rozwiązaniem stosunkowo drogim i działającym jedynie na sprzęcie, który musi posiadać odpowiednie parametry. Rynek nie znosi jednak próżni i już dziś może nam zaproponować tańsze wersje omawianych tu gogli. Ich minusem jest jednak to, że niska cena znajduje przełożenie na pogorszenie się jakości obrazu. Co ciekawe, proste gogle VR możemy dziś stworzyć samemu, a wszystkie niezbędne nam akcesoria znajdują się w sklepach internetowych.

okulary vr do gier

Pytanie o to, jakie gogle VR wybrać nie jest tym, na które łatwo znaleźć odpowiedź, wiele zależy bowiem nie tylko od naszych potrzeb, ale i od możliwości finansowych. Dziś oferta nie jest jeszcze przesadnie rozbudowana, mamy jednak podstawy sądzić, że zmiana takiego stanu rzeczy jest tylko kwestią czasu. Można zresztą domniemać, że jeszcze przez jakiś czas najpopularniejsze będą nie najlepsze z dostępnych na rynku rozwiązań, ale te, które będą narażać kupujących na najmniejsze koszty. Sami twórcy gier komputerowych wykorzystujących VR najczęściej starają się odzwierciedlać w nich świat, który nas otacza, choć powszechna jest też tendencja do kreowania świata będącego jego podobieństwem. Narzędzia tego typu mogą okazać się więc szczególnie skuteczne podczas tworzenia symulatorów pojazdów różnego rodzaju, maszyn lotnisk i szeregu innych miejsc.

Ciekawym rozwiązaniem są jednak i te gry, które prezentują świat z perspektywy pierwszej osoby, VR może bowiem wyznaczyć zupełnie nowe kierunki ich rozwoju. Często mówi się też w tym kontekście o nowych możliwościach, z jakich będą korzystać gry z gatunku MMORPG. Dziś na rynku mamy zresztą do czynienia ze sporą grupą gier wykorzystujących narzędzia wirtualnej rzeczywistości. Kierunek może być zresztą wyjątkowo interesujący dla analityków wirtualnego świata, jedynym ograniczeniem może się bowiem okazać w jego przypadku kreatywność twórców, a wielokrotnie już mogliśmy przekonać się o tym, że jest ona niemal nieograniczona. Coraz powszechniej mówi się o tym, że VR może oznaczać rewolucję również w dziedzinach takich, jak choćby architektura i medycyna, nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z rozwiązaniem wolnym od zagrożeń. Najpoważniejszym wydaje się choroba symulacyjna, której skutki najtrafniej można porównać do tych, jakie niesie za sobą klasyczna choroba lokomocyjna.