Zamiana viaTOLL na e-TOLL. Sprawdź czy Ciebie dotyczy?
30 września br. system viaTOLL został wygaszony. Dla wielu kierowców wiąże się to z koniecznością przejścia do e-TOLL - elektronicznego systemu opłat za przejazdy płatnymi trasami. Sprawdź, czy Ciebie też dotyczy ten obowiązek.
1 października br. był końcowym terminem na przerejestrowanie się z viaTOLL do systemu e-TOLL, służącego do wygodnego rozliczania się z podróży płatnymi odcinkami dróg.
Ponieważ nie wszystkim przewoźnikom udało się już zacząć aktywnie korzystać z e-TOLL (z powodu braku czasu lub z przyczyn technicznych), czas przeznaczony na rozpoczęcie płacenia za pomocą tego elektronicznego systemu został przedłużony do 30 listopada. Do tej daty można uiszczać opłaty na dwa sposoby – poprzez elektroniczny system lub manualnie.
Już dziś sprawdź, czy Ciebie również obowiązuje przejście do nowego systemu i zamień viaTOLL na e-TOLL.
Kto powinien wybrać e-TOLL?
Przejście do e-TOLL to konieczność w przypadku pojazdów i zespołów pojazdów, które charakteryzuje masa całkowita wynosząca powyżej 3.5 tony. Do zmiany systemu płatności na elektroniczny zobligowani są także właściciele wszystkich autobusów – niezależnie od ich wielkości.
W przypadku niedopełnienia powyższego obowiązku, przewoźnikowi grozi kara grzywny.
Oto lista kategorii pojazdów, które muszą rozliczać się w e-TOLL:
1) samochody osobowe z przyczepą – gdy łączna masa pojazdu (liczona razem z przyczepą) wynosi więcej niż 3.5 tony,
2) samochody dostawcze o masie wynoszącej ponad 3.5 tony,
3) mikrobusy z przyczepą, o łącznej masie wynoszącej powyżej 3.5 tony, wyposażone w mniej niż 9 miejsc siedzących,
4) autobusy posiadające więcej niż 9 miejsc siedzących (niezależnie od masy),
5) autobusy z więcej niż 9 miejscami siedzącymi i przyczepą,
6) ciągniki siodłowe z naczepą lub bez naczepy – w obu wypadkach całkowita masa musi wynosić powyżej 3.5 tony,
7) ciągniki siodłowe z naczepą – o masie całkowitej wynoszącej ponad 12 ton,
8) samochody ciężarowe, których masa całkowita wynosi od 12 ton w górę,
9) samochody ciężarowe z przyczepą z dyszlem, ważące 12 i więcej ton.
Warto dodać, że powyższe przepisy nie dotyczą ciągników rolniczych.
Z jakich narzędzi można korzystać w e-TOLL?
Jeżeli chcesz stać się użytkownikiem e-TOLL, masz do wyboru 3 opcje.
- Najmniej praktyczną z nich jest rządowa aplikacja e-TOLL, której jedyną funkcją jest przesyłanie informacji do e-TOLL. Program dość łatwo rozłącza się z systemem e-TOLL – by zachowana została ciągłość przesyłu danych, muszą być spełnione liczne wymogi techniczne. Podczas łączenia się z e-TOLL nie można również korzystać z telefonu w innych celach.
- Przenośne urządzenie OBU – łatwo je przepiąć do innego pojazdu. Niestety może ono łatwo wypaść z gniazda diagnostycznego. Poza tym OBU oferują te same udogodnienia, co moduły ZSL.
- Instalowane w pojeździe urządzenie ZSL – zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, dające użytkownikowi najwięcej zysków.
Przejdź do e-TOLL
Aby mieć pewność, że wybierasz najwyższej jakości usługi e-TOLL, zdecyduj się na zakup lokalizatora ZSL od IKOL. To montowane w pojeździe urządzenie jest niezawodne i bezawaryjne – w przeciwieństwie do mobilnej rządowej aplikacji e-TOLL, w której napotkać można problemy z transmisją danych.
Lokalizatory ZSL:
1) to oryginalne urządzenia, stworzone przez certyfikowanego operatora e-TOLL, umożliwiające łatwe i wygodne dokonywanie opłat za przejazdy,
2) nie śledzą kierowcy – dzięki funkcji wyłączania transmisji danych e-TOLL za pomocą przycisku umieszczonego w mobilnej aplikacji IKOL Tracker,
3) wysyłają alerty zakłócenia transmisji danych – gdyby moduł ZSL z jakiegoś powodu nie mógł połączyć się z systemem e-TOLL – przyjdzie do Ciebie specjalny alert, który powiadomi Cię o zaistniałym problemie.
4) do obsługi tych urządzeń służy specjalna, dedykowana aplikacja IKOL Tracker. Dzięki niej można nie tylko zarządzać usługą e-TOLL, ale też zmieniać ustawienia lokalizatora, zgłaszać kradzież pojazdu, a nawet sprawdzać poziom paliwa (w przypadku modułów podłączanych do szyny CAN – będących idealnym wyborem dla osób zarządzających flotą pojazdów i chcących kontrolować pracę kierowców),
5) zostały wyposażone w pakiety monitoringu GPS –umożliwia to m.in. monitorowanie pojazdu w czasie rzeczywistym, sprawdzanie historii przebytych podróży, tworzenie raportów, ustawianie alarmów i wiele więcej,
6) można rozbudować ich funkcjonalność – dostępne są liczne usługi dodatkowe.
Jak widzisz, moduły ZSL to zawsze dobry wybór. Dzięki nim zyskasz nie tylko usługę e-TOLL, ale też wiele innych, niezwykle praktycznych możliwości.
Artykuł sponsorowany
Zobacz

Jak wybrać polerkę samochodową?
W naszym zgiełkliwym świecie samochód to nie tylko środek transportu, ale często i...

Jakie jest najtańsze auto z salonu w 2024 roku?
Czas kupna nowego samochodu to dla wielu osób ekscytujący moment. Jednak często okazuje...

Tajniki korekty lakieru samochodowego
Właściciele samochodów często pragną, aby ich pojazdy wyglądały tak, jakby właśnie...
Komentarze (0)